Tags

, , , ,

As regards Sannyasa, let us consider what Sri Krishna says in the Gita on this subject. He speaks of two paths that lead to Him. One is Karma-Sannyasa and the other Karma-Yoga.

Karma-Sannyasa is renunciation of all worldly activity and environment, in order that one may engage oneself exclusively in special Sadhanas for realising God.

Karma-Yoga is renunciation of the fruits of our actions. Worldly activity and environment need not be abandoned, and the Karmas one performs in the situation in which one is placed are offered up to the Divine, realising oneself only as an instrument in divine hands. The first step is to dedicate the fruits of actions to the Lord, next the actions themselves, and lastly a total and complete surrender of oneself – action, fruit, individuality and all.

Of the two paths, Sri Krishna points out, Karma-Yoga is the better path. In both cases the object is to free the mind from its desires and attachments. So the answer to your question resolves itself into this. It is not necessary to have recourse to Karma-Sannyasa for spiritual progress.

Swami Ramdas,
from Letters of Swami Ramdas,Volume 1, p.113.

Όσον αφορά στην Σανυάσα (Αποκήρυξη), ας δούμε τί αναφέρεται στην Μπαγκαβάτ Γκίτα επί του θέματος. Ο Υπέρτατος Κύριος Κρίσνα μιλάει για δύο δρόμους που οδηγούν σε Αυτόν. Ο ένας είναι η Κάρμα-Σανυάσα (Πράξεων Αποκήρυξη) και ο άλλος η Κάρμα-Γιόγκα (Πράξεων Έν-Ωση, ώθηση προς το Εν, προσφορά τους στο Εν).

Η Κάρμα-Σανυάσα είναι η αποκήρυξη όλων των εγκόσμιων δραστηριοτήτων και περιβαλλόντων, προκειμένου ο άνθρωπος να μπορεί να αφοσιωθεί αποκλειστικά σε πνευματικές ασκήσεις που θα οδηγήσουν στην αφύπνισή του στο Θείον.

Η Κάρμα-Γιόγκα είναι η αποκήρυξη των καρπών των πράξεών μας, κατά την οποία δεν χρειάζεται να εγκαταλείψουμε τα περιβάλλοντά μας και τις εγκόσμιες δραστηριότητές μας. Τις πράξεις στις οποίες προβαίνουμε εν μέσω οποιωνδήποτε κατάστασεων, τις υψώνουμε ως προσφορά προς το Θείον, βιώνοντας τον εαυτό μας ως απλώς ένα εργαλείο σε θεία χέρια. Το πρώτο βήμα λοιπόν είναι η αφιέρωση των καρπών των όποιων πράξεών μας στον Κύριο, στη συνέχεια η εξ αρχής συνειδητή αφιέρωση των πράξεών μας, και τελικώς η πλήρης και απόλυτη παράδοση ολόκληρου του εαυτού μας: πράξεων, καρπών, ατομικότητας… η παράδοση των πάντων στο Θείον.

Από τους δύο δρόμους, επισημαίνει ο Υπέρτατος Κύριος Κρίσνα, αυτός της Κάρμα-Γιόγκα είναι ο προτιμότερος και αποτελεσματικότερος. Αμφότεροι αποσκοπούν στην αποδέσμευση του ανθρώπινου νου από όλες τις επιθυμίες του και τις προσκολλήσεις του. Η απάντηση λοιπόν στο ερώτημά σου καταλήγει ξεκάθαρα σε αυτό. Δεν είναι απαραίτητο να καταφύγεις στην Κάρμα-Σανυάσα για πνευματική πρόοδο.

Σουάμι Ράμντας, από το βιβλίο
Επιστολές του Σουάμι Ράμντας, Ά Τόμος,
σελ. 113, απόσπασμα σε απόδοση ενός ιερού λέοντος.